
2020. godine je prvi put bio poziv putem IPARD-a za Meru 7, pa u prilogu možete detaljnije pogledati uslove kako bi se informisali za naredne pozive. Za 2021. godinu opredeljeno je 1.763.703.000,00 dinara, a poziv je planiran za 01.06.2021.-30.08.2021.
Pravo na IPARD podsticaje ostvaruje lice koje je upisano u Registar poljoprivrednih gazdinstava i nalazi se u aktivnom statusu i to:
Fizičko lice
Upisano u Registar poljoprivrednih gazdinstava kao komercijalno i nalazi se u aktivnom statusu;
Preduzetnik
- upisano u Registar poljoprivrednih gazdinstava kao komercijalno i nalazi se u aktivnom statusu;
- upisano u Registar privrednih subjekata i ima aktivan status;
- nije pokrenut postupak stečaja ili likvidacije;
- računi kod poslovnih banaka nisu blokirani, kao i ako nisu bili u blokadi duže od 30 dana, u periodu od 12 meseci pre podnošenja zahteva.
- u strukturi vlasništva ima manje od 25% javnog kapitala ili glasačkih prava tog javnog kapitala;
- nije u grupi povezanih lica u kojoj su neki od članova velika pravna lica, u skladu sa zakonom kojim se uređuje računovodstvo.
Privredno društvo (mikro ili malo)
- upisano u Registar poljoprivrednih gazdinstava kao komercijalno i nalazi se u aktivnom statusu;
- upisano u Registar privrednih subjekata i ima aktivan status;
- nije pokrenut postupak stečaja ili likvidacije;
- računi kod poslovnih banaka nisu blokirani, kao i ako nisu bili u blokadi duže od 30 dana, u periodu od 12 meseci pre podnošenja zahteva.
- u strukturi vlasništva ima manje od 25% javnog kapitala ili glasačkih prava tog javnog kapitala;
- nije u grupi povezanih lica u kojoj su neki od članova velika pravna lica, u skladu sa zakonom kojim se uređuje računovodstvo.
OPŠTI USLOVI (neophodni za konkurisanje)
- Da se investicija nalazi u ruralnom području
- Da ukupan broj individualnih ležajeva u svim kategorisanim ugostiteljskim objektima za smeštaj koje ima na
teritoriji RS, nije veći od 30, za lica koja u momentu podnošenja zahteva za odobravanje projekta obavljaju ugostiteljsku delatnost, odnosno pružaju ugostiteljske usluge, u skladu sa zakonom kojim se uređuje ugostiteljstvo; - Da ima sedište na području Beogradskog regiona, regiona Vojvodina, regiona Šumadije i Zapadne Srbije, regiona Južne i Istočne Srbije u skladu sa zakonom koji uređuje regionalni razvoj;
- Da podnosilac zahteva nema dospelih neizmirenih obaveza po osnovu javnih prihoda;
- Da nema evidentiranih dospelih neizmirenih dugovanja prema ministarstvu nadležnom za poslove poljoprivrede po osnovu ranije ostvarenih podsticaja, subvencija i kredita;
- Da nije preduzelo nijednu radnju vezanu za realizaciju investicije pre donošenja rešenja o odobravanju projekta, osim za opšti trošak;
- Da za ostvarivanje prava na odobravanje projekta nisu veštački stvoreni uslovi u cilju ostvarivanja prednosti suprotno IPARD programu;
- Da
– dobavljač i podnosilac zahteva ne predstavljaju povezana lica, odnosno
– da dobavljači međusobno ne predstavljaju povezana lica;
*Povezanim licima se smatraju nosilac i članovi porodičnog poljoprivrednog gazdinstva, supružnici, vanbračni partneri, krvni srodnici u prvoj (ne mogu pra-deda/pra-baba, deda/baba, roditelji, deca, unuci ni paraunuci) i pobočnoj liniji zaključno sa trećim stepenom srodstva (ne mogu tetka i bratanac/bratanica ili sestrić/sestričina, ujak i sestrić, stric i bratanac), usvojilac i usvojenik, lica između kojih je izvršen prenos upravljačkih prava i lica koja su povezana u smislu zakona kojim se uređuje porez na dobit pravnih lica) - Da predmet investicije nije finansiran iz drugih izvora javnog finansiranja, odnosno ako nije u postupku za ostvarivanje finansiranja iz drugih javnih izvora finansiranja.
- Da ima:
– jednu ponudu za pojedinačnu vrednost investicije do 10.000 evra, važeću na dan podnošenja zahteva
– odnosno tri prikupljene ponude za pojedinačnu vrednost investicije veću od 10.000 evra, nezavisno pribavljene i koje su uporedive po sadržaju i po specifikacijama i važeće na dan podnošenja zahteva
– Račun za opšte troškove koji su nastali ranije
* Podnosilac u zahtevu za odobravanje projekta označava kao izabranu jednu od tri dostavljene ponude. Uprava odobrava izabranu ponudu u vrednosti koja ne može biti veća od vrednosti iz ponude sa najnižom cenom. - Da je okončan postupak za ostvarivanje prava na IPARD podsticaje po prethodno odobrenom projektu po osnovu ovog pravilnika, odnosno ako po prethodno odobrenom projektu u skladu sa ovim pravilnikom zahtev za odobravanje isplate nije podnet u roku određenom rešenjem o odobravanju projekta;
- Da roba koja je predmet nabavke:
– potiče iz prihvatljivih zemalja (osim kada je vrednost robe bez PDV-a ispod praga za korišćenje konkurentnog pregovaračkog postupka od 100.000 Eur)
– proizvedena najkasnije pet godina pre godine u kojoj se podnosi zahtev za odobravanje projekta i koja se prvi put stavlja u upotrebu;
Austrija, Belgija, Bugarska, Češka, Hrvatska, Kipar, Danska, Estonija, Finska, Francuska, Nemačka, Grčka, Mađarska, Irska, Italija, Letonija, Litvanija, Luksemburg, Malta, Holandija, Poljska, Portugalija, Rumunija, Slovačka, Slovenija, Španija, Švedska, Velika Britanija, Albanija, Bosna i Hercegovina, Crna Gora, Srbija, Turska, Severna Makedonija, Island, Linheštajn, Norveška, Alžir, Jermenija, Azerbejdžan, Belorusija, Egipat, Gruzija, Izrael, Jordan, Liban, Libija, Moldavija, Maroko, Sirija, Tunis, Ukrajina i Palestina.
GRADNJA OBJEKTA (izgradnja, građenje, dogradnja, rekonstrukcija, sanacija, adaptacija, odnosno investiciono održavanje) - Da je katastarska parcela na kojoj se izgrađuje objekat koji je predmet investicije u njegovom vlasništvu, odnosno
suvlasništvu; - Da je objekat u vlasništvu podnosioca zahteva ako je predmet investicije izgradnja, odnosno izgradnja i opremanje
- Da za objekat koji je predmet investicije u izgradnju ima odgovarajuću dokumentaciju u skladu sa zakonom kojim se uređuje planiranje i izgradnja;
OPREMANJE OBJEKTA - Ako je predmet investicije samo opremanje objekta, obavezno je da je objekat:
– za fizičko lice: u njegovom vlasništvu
– za preduzetnika i privredno društvo: u njegovom vlasništvu ili da nad tim objektom ima i pravo zakupa, odnosno korišćenja na osnovu ugovora zaključenog sa zakupodavcem, odnosno sa ustupiocem – fizičkim licem, jedinicom lokalne samouprave, crkvom, manastirom ili ministarstvom nadležnim za poslove poljoprivrede, na period zakupa, odnosno korišćenja od najmanje deset godina počev od kalendarske godine u kojoj se podnosi zahtev za odobravanje projekata, s tim da ako je objekat predmet zakupa, odnosno korišćenja ne može imati upisane druge terete, osim predmetnog zakupa, odnosno prava korišćenja; - Ako je predmet zahteva oprema koja se ugrađuje u objekat, objekat koji je predmet investicije mora imati građevinsku dozvolu, odnosno rešenje za izvođenje radova ili upotrebnu dozvolu u skladu sa zakonom kojim se uređuje planiranje i izgradnja, odnosno u skladu sa zakonom kojim se uređuje ozakonjenje objekata.
OBNOVLJIVI IZVORI ENERGIJE - Ako je predmet zahteva investicija u izgradnju/opremanje postrojenja za proizvodnju energije iz obnovljivih izvora:
– Postrojenje za solarnu energiju
– Vetroturbine
– Postrojenje na biomasu
– Postrojenje na biogas
– Postrojenje za geotermalnu energiju
– Sistemi daljinskog grejanja
Podnosilac mora da energiju iz obnovljivih izvora koristi za sopstvenu potrošnju na poljoprivrednom gazdinstvu u cilju obavljanja registrovane ugostiteljske, odnosno turističke delatnosti.
IZNOS I PREDMET DONACIJA
Korisnik IPARD podsticaja može da ostvari pravo na IPARD podsticaje u iznosu od:
– najmanje 5.000 evra
– najviše 300.000 evra po zahtevu, bez obzira na ukupnu vrednost investicije.
Korisnik može da ostvari ukupan iznos IPARD podsticaja, u skladu sa ovim pravilnikom, u vrednosti do 400.000 evra, i to kroz najviše tri projekta, u periodu sprovođenja IPARD programa.
IPARD podsticaji utvrđuju se u procentualnom iznosu do 65% vrednosti prihvatljivih troškova investicije.
Vrednost prihvatljivih opštih troškova ne može preći iznos od 12% od vrednosti prihvatljivih troškova predmetne investicije.
Konsultantski troškovi su kao deo opštih troškova prihvatljivi na IPARD programu i to:
– troškovi za izradu poslovnog plana do 2.000 evra.
– troškovi pripreme dokumentacije u skladu sa referentnim cenama na dan odobrenja projekta.
Pravo na IPARD podsticaje može se ostvariti isključivo za investicije koje su realizovane nakon donošenja Rešenja o odobravanju projekta, osim za opšti trošak koji može da nastane u periodu važenja IPARD programa.
Pravo na IPARD podsticaje ne može da se ostvari za:
1) poreze, uključujući PDV;
2) carine, uvozne i druge dažbine;
3) kupovinu, zakup ili lizing zemljišta i postojećih objekata
4) kazne, finansijske penale i sudske troškove;
5) troškove poslovanja;
6) polovne mašine, mehanizaciju i opremu;
7) bankarske troškove, troškove garancija i slične troškove;
8) troškove konverzije, troškove i gubitke u pogledu kursne razlike u vezi sa IPARD, kao i druge čisto fin. troškove;
9) doprinose u naturi;
10) troškove održavanja, amortizacije ili zakupa;
11) troškovi špedicije, puštanje u rad i drugi operativni troškovi
12) nabavku putem lizinga, kompenzacije, asignacije i cesije ili nabavku na drugi način koji predstavlja gašenje obaveze putem prebijanja duga;
13) nabavku predmeta investicije gotovinskim plaćanjem itd.
Detalje možete pogledati u vodiču na: http://uap.gov.rs/wp-content/uploads/2020/09/vodic-m7-sa-hiperlinkovima.pdf